M’n eerste “visje” van dit jaar.

Je hebt nog een paar uurtjes om te vissen.Na 5 minuten rijden sta je bij het water, je werpt wat.Na een paar worpen zie je in de diepte een lichte vlek gaan ter hoogte van de streamer.Je voelt niets, snel haal je de streamer boven water en werpt naar de richting waarvan je denkt waar de snoek heen is gezwommen.

Ondertussen zie je het water beroeren, dat is geen kleine vis die zoveel water weet te verplaatsen zo uit de diepte vandaan.

Je werpt weer een keer, en denkt dat je vast komt te zitten.Niets is minder waar, het is een beste snoek die blijft hangen.

Gedachten schieten door je hoofd, dit beest kan je nooit landen zonder net.Gelukkig heb ik die bij me en pak hem, moet dat ding nog uitelkaar klappen, de lijn strak houden, en maar hopen dat er geen speling komt zodat ze kopschuddend de haak weet te lossen.

Tegen de wal komt ze tot stilstand, een kopschudder volgt, de streamer laat los, net op het moment dat ik wil schepen.Gelukkig weet ik het net nog net optijd voor de vis houden en zo de wal opscheppen.

Voorlopig zal ik dit niet meer meemaken, maar mijn eerste vis voor dit jaar is niet mis. Honderd 3 cm schoon aan de haak.

103 cm snoekdame
103 cm snoekdame

Hier nog wat bewerkte foto’s van de dame. http://www.youtube.com/watch?v=NMhQRNID_mY&feature=youtu.be

Over Harlin

Jij bent de weerman van je eigen leefklimaat. Het ergert de mensen dat de waarheid eenvoudig is.
Dit bericht werd geplaatst in Hobby. Bookmark de permalink .

Een reactie op M’n eerste “visje” van dit jaar.

Plaats een reactie