Koude ogen.

Wij hebben het niet makkelijk tegenwoordig.
Je staat er regelmatig te vissen in de haven, en dan niets vangen valt niet mee.
Maar dan krijg je mail dat er wel wordt gevangen.

Op het vvforum wordt er (elders) melding van gedaan:
[quote author=j.klopper]
Harry gister 15 voorns,vandaag een stuk of 10 ze beginnen het opeens te doen.[/quote]
Je reageerd er op.
[quote author=harlin]
Merci Jaap, kom er aan als het voegt. 
Loopt van de week wat anders als ik in het hoofd had.[/quote]
De dag er op:
Het is mooi weer, ik ga dan maar een uurtje eerder naar huis.
Onderweg naar huis voel je de kou, zeker als je niet voor de wind gaat.
Maar de zon schijnt, dus thuis het warmtepak maar aan.
Ik voel er wel voor om naar een andere haven te gaan, wat meer in de luwte.

Maar daar staat Jaap al, de golven zijn goed zichtbaar.
Ga op de kade staan vissen, vrij ver van Jaap.
Na een ½ uurtje ga ik zijn kant op, ff een peuk en warme handen halen.
Loop de kant op van Jaap en die landt net zijn eerste vis.

Volgens Jaap zit hier meer vis dan op de plek waar ik sta/stond.
Kom er bij staan man, voel daar wel wat voor, het is er even luwer.
Haal mijn hengel op en voel al snel de eerste aanbeet.
Voel ook andere dingen.

Net dacht ik al dat er een beschadigging in mijn lijn zat.
Is eigen schuld als het zo is, altijd maar die lijn op de kade.
Eigenlijk moet je een mandje er bij hebben, maar ja.
Als ik beter kijk zie ik dus ijsvorming op de lijn.

Man wat glijd die lijn toch lekker door de ogen, ijs langs ijs schuift best.
Maar blijft steken op de gekrulde lijn, die niet op het water komt.
De lijn is wel erg krulgevoelig met deze temperaturen.
De lol raakt er langzaam maar zeker af op deze manier.

Je breekt regelmatig het ijs uit de ogen.
Jaap is verstandiger, die verwisseld gewoon zijn hengels.
Dan een verkeerde worp en de boel in de knoop.
De leader zet ik er thuis wel weer op.

Ben er klaar mee.
Jaap ook bijna.
Jaap heeft er wel een paar gevangen.
Ik niets, wel gevoeld maar er niet goed op gereageerd, denk ik.

Koude Ogen

koude ogen

 

Op naar de warmte,
volgende keer weer visvangstverslag hoop ik.

Over Harlin

Jij bent de weerman van je eigen leefklimaat. Het ergert de mensen dat de waarheid eenvoudig is.
Dit bericht werd geplaatst in Hobby. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie